STORMLoop, een dagboek

02-09-2021

Ik ben een praktische mens. En ik help graag mensen. Ik hou ook van kunst in al zijn vormen. Zo kwam ik terecht bij STORMLoop, een driejaarlijks kunstenfestival in Herentals. De eerste editie in 2019 schreef ik een detectiveverhaal over de hoofdlocaties van het evenement, en stond ik wel eens achter de toog als vrijwilliger. Ah ja, ik schreef ook recensies voor de blog.

Nu, voor de editie van 2022, ben ik opnieuw vrijwilliger. Maar deze keer hou ik een dagboek bij en dat doe ik op deze pagina's. Zo kan je volgen op welke manier ik de communicatie voor dit evenement mee ondersteun.

Juni 2021

In juni heb ik samen met de kerngroep een communicatieplan opgesteld, met daarin de grote data waar we naar streven, en met de acties die we daar aan vasthangen.

Augustus 2021

In augustus ben ik vooral bezig geweest met de website van STORMLoop. De website is een Wordpress-site die nog in de huisstijl van de vorige editie stond. Wat ik zoal heb gedaan:

  • De website een nieuw thema gegeven, zodat de site ook op smartphone beter werkte.
  • De nieuwe huisstijl ingevoerd
  • Een aantal toffe foto's toegevoegd, waarvan er een paar in de huisstijl bewerkt moesten worden.
  • Een aantal kleine updates van modules gedaan, zodat de site terug veilig was
  • De mogelijkheid van voorwaardelijke velden in het contactformulier toegevoegd.
  • Een databank van contactgegevens in de website ingevoerd, waar contactgegevens in worden bewaard

Naast de website mocht ik ook meedoen met de opname van de promofilm. Over mijn acteerprestatie zullen we het niet hebben, maar ik wel de muziek gemaakt voor de film. Die muziek moet ik nog timen op het beeld, maar daarvoor wacht ik nog op de regisseur. Voor deze opname heb ik GarageBand van Apple en Ableton gebruikt.

Ik heb ook de tekst geschreven voor het promotionele gedeelte van de film, en heb er ook een kleine stemrol in.

September 2021

Het filmpje is uit. U herkent mij ongetwijfeld in een van de hoofdrollen (... als ze me missen, dan ben ik vissen ...), maar luister ook even naar de muziek en de tekst. Daar heb ook mee aan geschreven.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin